Pagina's

woensdag 20 april 2016

Allemaal stipjes



Ik ben dol op tricot jurkjes.
Makkelijk en geen rits nodig, want daar ben ik nog niet zo heel erg goed in. Deze jurk is gemaakt volgens een patroon uit de Knipmode 2015-10-19.

Toen ik stof had ontvangen had ik mijn twijfels of het wel geschikt was voor mij.
Bruin met allemaal stipjes in groen, blauw en beige. Is dit niet een beetje kinderachtig?
Ik kon er namelijk ook schattige jurkjes van maken voor mijn dochters.

Gelukkig heb ik dat uiteindelijk niet gedaan. Zij hebben al genoeg in hun kast liggen en in mijn kast past nog prima een extra jurkje.

Het bovenstuk vond ik lastig om goed te krijgen, maar na wat passen en meten is het dan toch gelukt. De jurk zat bij mijn rug nog aan de losse kant, dus daar heb ik wat ingenomen d.m.v. figuurnaden.

Volgens het patroon doe je de achterkant niet op de stofmouw maar op de zelfkant en dan aan elkaar naaien. Dat vind ik een beetje overbodig. Dus ik heb het op de stofmouw gelegd en het resultaat is super.
Volgens de knip heb je voor deze jurk maat 38 wel 2 meter stof nodig. Dat kan ook met minder hoor! Voor deze jurk heb ik ongeveer 1.5 meter gebruikt. De jurk zit heerlijk en er zullen er nog veel meer volgen.




beige bruine jurk uit de knipmode
bruin tricot jurk uit de knipmode










Geen opmerkingen:

Een reactie posten