Pagina's

dinsdag 14 juni 2016

De Jackie!

Eindelijk! De jurk die al een jaar op mijn to make verlanglijst staat heb ik eindelijk gemaakt! En ik ben er heel heel heel erg blij mee.

Onlangs had ik een feestje en volgens het weerbericht zou het ongeveer 25 graden worden. 
Ideaal voor de Jackie jurk van het boek 'Droomjurken'. De stof heb ik gescoord op de stoffenbeurs. Het is een lichte stof met een beetje stretch er in. 
De jurk heb ik in twee avonden in elkaar gezet en afgewerkt, alhoewel de rits me wel wat tijd kostte en het locken ook. De rits moest een paar keer worden losgetornd voordat ie perfect zat.
Maar goed, ik kan eindelijk een blinde rits zetten! Er gaat nu weer een hele nieuwe stoffen wereld voor me open. 
De blinde rits zetten heb ik geleerd via een aantal tutorials. 

De jurk is redelijk makkelijk in elkaar te zetten. Ik heb bijna geen aanpassingen gedaan. De jurk zat wel een beetje aan de ruime kant, dus heb ik achter bij de rug, ongeveer 2 cm verwijderd, maar dan zit de jurk nog steeds nogal ruim bij de rug. Aan de zijkant verwijderden ging niet, omdat de 'Jackie'  ook zakken heeft.

Op de foto zie je het niet, maar bij de hals zit het ook iets te ruim. Voor een volgende keer, neem ik extra stof in d.m.v. van de figuurnaden. Dan hoop ik dat het dan nog beter aansluit.
jackie jurk droomjurken boek






Geen opmerkingen:

Een reactie posten