Pagina's

maandag 27 juni 2016

Sollicitatiegesprek in een burda kokerrok

De afgelopen tijd heb ik een aantal sollicitatiegesprekken gehad. 
Vantevoren denk ik altijd goed na wat ik aan zal doen. Het moet niet te nonchalant zijn, te netjes, te grijze muis, te alternatief, te bloot, te zomers, te stijf, te winters, niet passend bij de bedrijfscultuur. Pff zoveel factoren om rekening mee te houden en dan weet je nog niet eens wie diegene is met wie je het gesprek zal hebben. 

Het gesprek was eind mei en eind mei was mijn garderobe nog lang niet zomerklaar. 
Ik wist van te voren dat het die dag warm zou worden. Dus het moest een luchtige outfit worden. Ik wil nooit te overdressed aankomen en dit was een kantoorfunctie dus ik vind pumps met een shirt en kokerrok perfect voor zo'n gesprek.
Ik had alleen nog maar een groene, zwarte, zwart-witte en denim bloemetjes kokerrok in de kast liggen en ik vond ze allemaal niet geschikt. Zo veel rokjes en dan nog een kledingcrisis! Dus snel nog 2 dagen ervoor naar de stoffenwinkel gegaan en daar heb ik voor een tientje een meter blauwe stretch katoenstof gekocht en wat knoopjes. Het moest allemaal snel klaar dus ik vond wederom de kokerrok van Burda hier perfect voor.
De stof was zo rekbaar dat ik de rits,die ik erbij had gekocht, niet nodig had.

En tadaa hieronder het resultaat! Overigens heb ik dat shirt niet aangedaan naar het gesprek. Dat vond ik lichtelijk over de top. Het was gewoon een effen wit shirt erboven met blauwe pumps.
burda+kokerrok



Geen opmerkingen:

Een reactie posten