Pagina's

woensdag 14 september 2016

Blauw met witte stippen swing jurk

Ik had al een keer laten vallen dat ik dol ben op polkadots. Varierend van klein tot groot.
Afgelopen zomer was ik blijkbaar erg van de witte polka dots op een blauwe achtergrond.



Deze jurk vind ik fantastisch. Super simpel ook om te maken. Het is namelijk een iets dikkere tricot stof waardoor je geen rits nodig hebt. De anderhalve meter stof heb ik op de stoffenbeurs gekocht voor, volgens mij, 8 euro.

Heel lang heeft deze stof in mijn kast gelegen ook weer niet wetende wat ik er van moest maken. 
En ineens wist ik het. Een beetje fitties jurk vond ik weer perfect voor deze stof.
Het patroon dat ik hiervoor heb ik gebruikt is mijn oude hm shirt boven de klokrok. Dit is een patroon uit het boek 'Allemaal rokjes' .

Korte mouwtjes uiteraard. 
De hals heb ik afgewerkt met een zelfgenknipte bias. Lekker makkelijk!
Alleen donkerblauw met stippen vond ik wel wat saai dus kwam ik op een gegeven moment in een stoffenwinkel rode elastiek tegen. Hier heb ik 0.8 meter van meegenomen en aanelkaar vastgenaaid en zo heb ik er weer een soort riempje bij.


witte stippen jurk allemaal rokjes
























Geen opmerkingen:

Een reactie posten